#akamereiki_kurs Sposób na chwosty.


     

Postanowiłam zrobić dla Was pierwszy kurs DIY. Długo nie musiałam się zastanawiać co to będzie. Będą to kolczyki z chwostem. A co to chwost?
1.gwarowo:ogon
2. rzadziej: frędzla, kita, pędzel

^to tak słownikowo^

Chwosty to właśnie takie frędzelki wykonywane z różnych produktów, oraz wykorzystywane do różnych rzeczy.
Dlaczego taki kurs? Ponieważ chcę zobaczyć czy Wam się spodoba. Jeśli tak, to oczywiście będą kolejne. A na instagramie podobały Wam się moje chwostowe kolczyki. Więc jeśli jesteś ciekawa jak ja to robię, lub chcesz się nauczyć bo nie umiesz... Zapraszam. A jeśli zrobisz, to wstaw zdjęcie na fb lub na instagram . Oznacz mnie i dodaj hasztag #akamereiki_kurs . Z góry dziękuję. :)

Zaczynajmy !!!


Co potrzebujesz?

  • KLEJ - ja użyłam kleju magic , kiedyś też użyłam kleju Pattex S.O.S. (pattex całkiem usztywni, a magic jest elastyczny)
  • LINKA JUBILERSKA kolor stalowy - myślę że każdy inny kolor, dopasowany do koloru chwostu będzie OK)
  • SZCZYPCE JUBILERSKIE Bociany i Szczypce
  • Nożyczki / Obcinaczki / Ciapaczki jak zwał tak zwał :)
  • WŁÓCZKA BAWEŁNIANA / Mulina / Sznurek do macramy (by osiągnąć taki efekt użyj multicolor)
  • BIGLE - takie jakie lubisz :)
  • Kółka sprężynki podwójne 8mm / kolor srebrny

Jak to zrobić?







1. Wokół palca wskazującego i kciuka owiń włóczkę.
Od Ciebie zależy ile razy owiniesz.
Ja owinęłam 30 razy.





         2. Na obu końcach rozetnij włóczkę.





3. Masz teraz dwie równe części.
Po jednej części na jeden kolczyk.





    4. Weź jedną część włóczki i jedno kółeczko.





5. Przełóż włóczkę przez kółko, tak by kółko było na środku.






6. Złóż włóczkę na pół. A sprężynkę obróć tak, aby schować pod włóczką tę cieńszą część kółeczka.




7. Odetnij tak z 12cm linki jubilerskiej (nigdy nie obcinaj jej nożyczkami bo się stępią!!!)
Kawałek pod kółeczkiem owiń dookoła i zrób mocny pęk, możesz pomóc sobie szczypcami.




8. To samo zrób z drugiej strony i zrób podwójny pęczek.





9. Delikatnie obetnij zbędne końcówki.




10. Klejem magic posmaruj miejsce gdzie obcięłaś resztę linki.





11. Przymocuj bigiel do kółeczka.






12. W ten sam sposób wykonaj drugi kolczyk.
Wyrównaj nożyczkami oba chwosty. I gotowe.












   W ten właśnie sposób możesz przygotować chwosty i użyć ich nie tylko do kolczyków. U mnie chwosty sprawdziły się też w naszyjnikach, bransoletkach i przywieszkach.
   To od Ciebie zależy co zrobisz z tym co przeczytałaś. Czy podejmiesz wyzwanie? Spróbujesz mojego sposobu na chwosty? A może dodasz komentarz , który ubogaci tego bloga...
 

Dzięki za przeczytanie tego wpisu. 
Zachęcam do dzielenia się rezultatami :) i pamiętaj by dodać hasztag .

#akamereiki_kurs

:) 

Komentarze

  1. Nie ma za co ;) polecam się na przyszłość 💜

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałam ostatnio zrobić chwosty ale ze zwykłej nici, bo te włóczkowe mi do koncepcji nie pasowały, ale tak siedzę... i nawijam.. i nawijam... i mnie szlag jasny trafił i zamówiłam gotowego chwosta :D Widziałam gdzieś maszynkę do robienia chwostów, ale myślę, że zwykła deseczka z wbitymi gwoździami też by chyba zdała egzamin? :D
    Włóczkowe kolczyki <3 urocze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh... Myślę że pomysł z gwoździami nie głupi. Jak wypróbujesz to daj znać. Wielokrotnie widziałam tutoriale z użyciem np. karty bankomatowej. Z włóczki, muliny, kordonka, sznurków .... Mogłabym długo wymieniać :) A o maszynce nie słyszałam, ale nie zdziwiłabym się jak by była :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty